FAQ - meest gestelde vragen PW. academy
1. Inschrijven
> Hoe ziet het inschrijfproces eruit?
- Inschrijving: Schrijf je in via het online inschrijfformulier.
- Bevestiging: Je ontvangt direct na het aanmelden een e-mail met de bevestiging van je inschrijving.
- Inschrijving voltooien: Vul jouw gegevens aan met het adres waar wij het deelnamecertificaat en boekenpakket (indien van toepassing) naar toe mogen sturen.
Dit doe je door te klikken op de tekstlink onderaan het bevestigingsbericht. Vertel ons hier ook iets meer over jezelf door drie korte vragen te beantwoorden, zodat wij de opleiding, het congres of het evenement zo goed mogelijk kunnen laten aansluiten op jouw wensen. - Kies je sessie(s)*: Uiterlijk twee tot vier weken voor aanvang van het congres/evenement ontvang je van ons een e-mail om je sessiekeuze door te geven. Doe dit zo snel mogelijk, zodat je zeker bent van een plek bij de sessie van jouw voorkeur. Bij een online congres maak je je keuze op de dag zelf.
* Niet van toepassing op opleidingen. - Voorbereiding (online): Uiterlijk één werkdag van tevoren ontvang je een handleiding/instructie om toegang te krijgen tot het online congres of de opleiding.
- Praktischeinformatie (fysiek): Uiterlijk één week van tevoren ontvang je van ons een e-mail met daarin alle praktische informatie over jouw bezoek aan de opleiding/het congres.
- Evaluatie: Na afloop ontvang je een evaluatieformulier via de mail. We horen graag hoe je het programma hebt ervaren, zodat we ook in de toekomst de beste programma’s kunnen blijven geven.
> Als we met meerdere personen komen, kunnen we dan in aanmerking komen voor een gereduceerd tarief?
Meer informatie over groepskorting e.d. is terug te vinden op de website van de desbetreffende opleiding/congres/evenement.
> Krijg ik een deelnamebevestiging als ik mij heb ingeschreven?
Jazeker, na inschrijving ontvang je direct een inschrijvingsbevestiging per e-mail. Ongeveer een week voor aanvang sturen wij je aanvullende en praktische informatie over het programma.
Heb je de volgende dag nog geen bevestigingse-mail ontvangen? Controleer je spam box of neem contact met ons op via inschrijven@vmnmedia.nl.
> Kan ik het STAP-budget aanvragen voor een opleiding van PW. academy?
PW. academy is sinds juli 2022 officieel erkend als STAP-opleider. Daardoor is het mogelijk om voor alle opleidingen en evenementen van PW. academy het STAP-budget aan te vragen. Heb je een vraag over het STAP-budget? Wil je bijvoorbeeld weten wanneer je een aanmeldbewijs ontvangt en hoe je het STAP-budget kunt aanvragen? Bekijk hier de veelgestelde vragen.
> Tot wanneer kan ik mij inschrijven voor een programma?
Je kunt je inschrijven tot één dag van tevoren, maar let op VOL=VOL.
> Het inschrijven via de website lukt niet, wat nu?
Vervelend dat het inschrijven niet lukt, we helpen je graag verder. Stuur een e-mail naar aanmelden@vmnmedia.nl en vermeld daarin de naam en datum van programma, waarom het inschrijven niet lukt en je contactgegevens. Of bel de klantenservice op telefoonnummer 088 584 0811.
> Zijn de prijzen inclusief BTW?
Nee, alle bedragen die vermeld worden zijn exclusief 21% BTW.
> Is een opleiding of congres inclusief lunch, consumpties, etc.?
Ja, bij een fysieke deelname zijn de koffiemomenten en lunch inclusief (indien van toepassing). Kijk voor specifieke details op de website van jouw opleiding/congres. Eventuele kosten voor vervoer (openbaar vervoer, parkeren) zijn wel voor eigen rekening.
> Wat zijn de inschrijfvoorwaarden?
Meer informatie over inschrijfvoorwaarden is terug te vinden op de pagina van de desbetreffende opleiding/congres/evenement.
> Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing?
Op al onze aanbiedingen en overeenkomsten van Vakmedianet B.V. zijn van toepassing de Algemene Voorwaarden van Vakmedianet B.V., gedeponeerd ter griffie van de Rechtbank te ‘s-Gravenhage op 24 januari 2014 onder depotnummer 5/2014. Een exemplaar van deze voorwaarden vind je hier.
> In het programma van mijn congres/event zie ik dat er keuzesessies zijn; hoe geef ik mijn keuze door?
Ongeveer twee tot vier weken voor aanvang van het programma ontvang je van ons een e-mail om je sessiekeuze door te geven. Doe dit zo snel mogelijk, zodat je zeker bent van een plek bij de sessie van jouw voorkeur. Bij een online congres/event maak je je keuze op de dag zelf.
> Kan ik na het volgen van een opleiding een certificaat of bewijs van deelname ontvangen?
Dit is mogelijk! Bij een opleiding staat op de desbetreffende website vermeld of je standaard een certificaat ontvangt. Het certificaat wordt binnen vier weken na afloop van de opleiding per post naar je toegestuurd. Zorg ervoor dat je naam goed geschreven is tijdens je inschrijving, deze gegevens worden namelijk gebruikt. Vul jouw gegevens aan met het adres waar wij het certificaat naar toe mogen sturen. Gebruik hiervoor de ‘wijzig mijn registratie’ hyperlink in de bevestigingse-mail. Bij collegereeksen ontvang je een certificaat na het volgen van ten minste 5 van de 6 colleges.
> Wat zijn PE-punten en wanneer heb ik hier recht op?
In bepaalde vakgebieden moeten jaarlijks PE-punten (Permanente Educatie Punten) worden behaald om aan te tonen dat jouw deskundigheid op peil wordt gehouden. Op de website van de desbetreffende opleiding/congres/evenement staat vermeld of er PE-punten verdiend kunnen worden. Op de dag zelf kun je je bij de registratiebalie in- en uittekenen. Na afloop ontvang je een certificaat van deelname waarmee je jouw PE-punten kunt registreren.
> Ik heb een extra boekenpakket besteld bij mijn inschrijving. Wanneer krijg ik dat?
Het boekenpakket wordt na aanvang van de opleiding besteld en verzonden naar het bij ons bekende adres. De boeken zijn geen studiemateriaal, huiswerk of onderdeel van de door u gekozen specifieke opleiding. Het pakket moet gezien worden als een algemene verdieping. De boeken zijn geselecteerd door hoogleraren en experts die spreken tijdens onze verschillende opleidingen.
> Voor wie is een bepaalde opleiding, congres of evenement bestemd?
Al onze opleidingen en evenementen hebben de vakprofessional als doelgroep. Als het onderwerp je interesseert en de inhoud je aanspreekt, dan kun je ervan uitgaan dat je een leerzame dag/reeks gaat beleven. Op de meeste websites van de desbetreffende opleiding/congres/evenement staat vermeld voor welke doelgroep/functiegroep het interessant is.
> STAP informatie
Vanaf 1 maart 2022 hebben deelnemers aan opleidingen van STAP-gecertificeerde aanbieders recht op een éénmalige subsidie van maximaal € 1000,-. UWV en DUO voeren samen de regeling uit.
UWV/STAP verzorgt het aanvraagproces voor jou als deelnemer. DUO beheert het scholingsregister waarin de opleidingen geregistreerd worden die in aanmerking komen voor het STAP-budget. De ontwikkeling van de software om het proces in te voeren en te verwerken heeft helaas vertraging opgelopen bij DUO.
Wij, als opleider, zijn in afwachting van de STAP-erkenning door CEDEO. De huidige planning van de erkenning en invoer van STAP geeft aan dat vanaf half mei het scholingsaanbod kan worden geregistreerd. Als VMN media gecertificeerd wordt, kun je vanaf dat moment als deelnemer aan onze opleidingen gebruik maken van de STAP-subsidie. Het is niet mogelijk om achteraf een STAP aanmeldbewijs te krijgen als je al bent aangemeld. Wij blijven je informeren via de website.
Heb je specifieke vragen over het STAP-budget? Chat of mail met stapcoach@opleiding.nl of bel naar: 035-6956250.
> Ik heb me ingeschreven om online deel te nemen, waar kan ik inloggegevens vinden?
De inloggegevens voor jouw opleiding kun je vinden op het online leerplatform Howspace en/of ontvang je uiterlijk één werkdag van tevoren per e-mail. Voor een online congres/event ontvang je jouw inloggegeven per e-mail. Geen mail gezien? Check je spam-inbox om te zien of hij daar is beland en markeer ons adres als 'gewenst' in je adresboek. Dan mis je nooit meer belangrijke informatie. Nog steeds niks ontvangen? Neem dan even contact met ons op via inschrijven@vmnmedia.nl.
> Wat heb ik nodig om online deel te nemen?
Voor een online deelname heb je een computer/laptop nodig met luidsprekers en toegang tot (snel en stabiel) internet. Je logt in op je computer, vanuit je eigen werkplek of thuis, op de door ons verzonden persoonlijke link waarbij je direct deelneemt aan het online event.
> Wat betekent een fysieke/hybride/online opleiding?
De digitale transformatie is sneller gegaan dan men ooit had kunnen denken. In de toekomst zal online leren alleen maar groter worden. Een flink aantal van onze opleidingen wordt in hybride vorm aangeboden; je kiest bij inschrijving voor fysieke of online deelname. Ook hebben we enkele opleidingen die alleen digitaal zijn te volgen. Uiteraard zorgen we ervoor dat je bij online deelname interactief kunt meedoen aan de colleges. Liever toch fysiek naar een opleiding? Wij voldoen op locatie aan alle RIVM-richtlijnen.
> Ik sta ingeschreven voor online deelname aan een collegereeks maar ik wil één of meerdere van de colleges liever fysiek bijwonen, kan dit?
Het is helaas niet mogelijk om fysiek deel te nemen, als je je voor online deelname hebt ingeschreven. Andersom kan dit wel. Heb je je voor fysieke deelname ingeschreven en je kunt een keer niet op locatie aanwezig zijn, laat het ons weten, dan sturen wij je de link voor online deelname.
3. CORONAVIRUS
Op dit moment zijn er geen specifieke richtlijnen meer van kracht.
> Ik sta ingeschreven voor een opleiding, congres of evenement maar ik ben helaas verhinderd, wat nu?
Je kan bij verhindering natuurlijk altijd een vervanger van jouw inschrijving gebruik laten maken.
Heb je geen vervanger en wil je annuleren? Dan hanteren we de volgende voorwaarden:
- Je kan tot uiterlijk vier weken voor event/opleiding kosteloos annuleren.
- In geval van annulering na vier tot twee weken voor aanvang van event/opleiding is afnemer 25% van het inschrijfgeld (inclusief, indien van toepassing, het horeca-arrangement) verschuldigd.
- Meld je jezelf binnen twee weken voor aanvang af of ben je afwezig zonder annulering? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag te berekenen.
Bekijk de algemene voorwaarden van Vakmedianet voor meer informatie.
Annuleringen of plaatsvervangers dienen altijd schriftelijk doorgegeven te worden via inschrijven@vmnmedia.nl.
> Ik sta ingeschreven voor een collegereeks en kan één van de colleges niet bijwonen, wat nu?
Het is helaas niet mogelijk om het betreffende college in te halen. Je kan wel kosteloos een plaatsvervanger bij ons aanmelden via inschrijven@vmnmedia.nl. Vanzelfsprekend ontvang je achteraf de ter beschikking gestelde presentatie.
> Ik sta ingeschreven voor fysieke deelname aan een collegereeks en kan één of meerdere van de colleges niet fysiek bijwonen, kan ik deze ook digitaal volgen?
Ja, dit is mogelijk, mits deze collegereeks hybride (zowel fysiek als digitaal) wordt gegeven. Mocht je een keer niet fysiek aanwezig kunnen zijn bij een college, laat het ons weten, dan sturen wij je de link voor online deelname. Andersom is het helaas niet mogelijk om fysiek deel te nemen, als je je voor online deelname hebt ingeschreven.
> Wanneer wordt de factuur verzonden en wat is de betalingstermijn?
De factuur ontvang je rond de dag van het event of de startdatum van de opleiding. De factuur dient binnen veertien dagen na factuurdatum betaald te worden.
> Ik zie op de factuur btw vermeld staan, klopt dit?
Ja, alle bedragen die vermeld worden op de website zijn exclusief 21% btw.
> Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Betalen is alleen mogelijk via bankoverschrijving. Betaling middels iDEAL, creditcard of pin is niet mogelijk.
> Ik heb een vraag over een factuur, waar kan ik terecht?
Stuur een e-mail naar inschrijven@vmnmedia.nl.
> Ik heb een allergie/dieetwens, wat nu?
Wij houden graag rekening met allergieën en dieetwensen. Je kunt je dieetwens doorgeven via het inschrijfformulier. Dit doe je door te klikken op de tekstlink onderaan het bevestigingsbericht. Doe dit meteen bij inschrijving of uiterlijk een week voor aanvang zodat we hier rekening mee kunnen houden.
> Waarom heb ik nog geen informatie ontvangen over het programma na inschrijving?
Na (online) inschrijving van één van onze opleidingen, congressen of evenementen ontvang je direct een inschrijvingsbevestiging per e-mail. Daarnaast ontvang je uiterlijk een week voor aanvang praktische informatie per e-mail. Niks ontvangen? Controleer je spam/ongewenste-inbox om te zien of hij daar is beland en markeer ons adres als 'gewenst' in je adresboek. Dan mis je nooit meer belangrijke informatie. Ook daar niks ontvangen? Neem dan contact met ons op via inschrijven@vmnmedia.nl. Vermeld daarbij de datum en naam van het programma waarvoor je je hebt ingeschreven.
> Is een opleiding of congres inclusief lunch, consumpties etc.?
Ja, bij een fysieke deelname zijn de koffiemomenten en lunch inclusief, indien van toepassing. Eventuele kosten voor vervoer (openbaar vervoer, parkeren) zijn wel voor eigen rekening.
> Worden de presentaties/hand-outs van de sprekers beschikbaar gesteld?
De meeste sprekers stellen na afloop van het programma hun presentatie en/of hand-out beschikbaar. De beschikbaar gestelde presentaties worden na een evenement/congres op de website geplaatst. Na een opleiding vind je de presentaties terug op het online leerplatform Howspace. Na afloop van het event/de opleiding ontvang je hiervan bericht, tezamen met het verzoek om de evaluatie in te vullen. In verband met privacy/rechten kan het voorkomen dat sprekers niet of een gedeelte van hun presentatie beschikbaar stellen. Let op: Deze beschikbaar gestelde content is alleen voor eigen gebruik en mag niet gedeeld worden met derden.